Oratorium św. Jana Bosko w Garbowie

Zmiana? Spokojnie, mam nowy plan! – dzień 4

Tym razem nasz dzień był nietypowy. Przed szkołą zebraliśmy się dwie godziny wcześniej niż zazwyczaj. Gotowi na podróż do Sandomierza, odebraliśmy od opiekunów identyfikatory oraz czapki i wsiedliśmy do autokarów. Podróż upłynęła nam bardzo przyjemnie i szybko dotarliśmy do celu naszej wycieczki. Śniadanie zjedzone na świeżym powietrzu było tylko przedsmakiem przyjemności, których doświadczyliśmy. Dzielnie pokonaliśmy wysokie schody i wyszliśmy na rynek. Czekała tam na nas pani przewodnik mająca oprowadzić nas po pięknym mieście.
Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru. Oglądaliśmy kamienice oraz pozostałości murów miejskich. Potem przyszedł czas na wizytę w zbrojowni, gdzie dzieci mogły przymierzyć zbroję średniowiecznego rycerza, a także przyjrzeć się replikom broni. Następnie zeszliśmy do trasy podziemnej. Wszystkim bardzo podobały się klimatyczne piwnice i ciekawe wystawy w nich umieszczone.
Zmęczeni ale też zadowoleni zjedliśmy obiad w eleganckiej restauracji (w której nieraz można spotkać Ojca Mateusza), po którym cała wycieczka udała się na mszę świętą odprawioną przez księdza Jerzego -naszego wyjątkowego gościa. Zafascynowani Sandomierzem z niechęcią go pożegnaliśmy i wróciliśmy do domu. Mamy nadzieję na więcej tak wspaniałych wyjazdów!

PS. Dodatkową atrakcją dnia była wizyta na planie filmowym Ojca Mateusza 🙂 Zapraszamy do galerii zdjęć!